Wybór dobrej agencji SEO – Google podpowiada czym się kierować

Dowiedz się więcej o tym, czym wyróżnia się dobra agencja SEO.

Gdy masz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę firmową, na pewno po czasie rozmyślasz o tym, co zrobić, żeby pojawiała się ona pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania. Wiadomo przecież, że dziś widoczność w sieci jest jednym z fundamentów sukcesu, gdyż to właśnie tu spora grupa klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją ofertą. Jak więc wybrać dobrą firmę SEO? Warto skorzystać z sugestii specjalistów, a najlepiej samego Google.

Google doradza, jak znaleźć rzetelną firmę SEO

Nie da się ukryć, iż cała branża SEO, to znaczy działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki, zaistniała i cały czas rozwija się w zasadzie tylko za dzięki Google. Pomimo istnienia innych opcji, jak m.in. Bing, Yahoo czy DuckDuckGo, wciąż najważniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto chce być widocznym w sieci, powinien spróbować powalczyć o swoje miejsce na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest silna, na ogół jest to niemożliwe bez wsparcia zawodowców z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest kompletną nowością, i przygotowało krótki kurs, jak wybrać solidną agencję SEO.

Czym zdaniem Google wyróżnia się rzetelna firma SEO?

Maile Ohye, pracownica, Google z ponad 10-letnim stażem, punkt po punkcie tłumaczy, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO, wymieniając wśród kluczowych cech m.in.:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od drobiazgowego audytu strony,
  • zdolność szacowania budżetu i czasu potrzebnego do wykonania planowanych działań,
  • udzielenie witrynie opieki technicznej i prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie prowadzonych działań, m.in. poprzez permanentny dostęp do statystyk strony i comiesięczne raporty,
  • udzielenie stronie wsparcia technicznego i praca nad poprawą jej użyteczności,
  • dbałość o ogólną widoczność strony www, a nie tylko pozycjonowanie w wyszukiwarce na wybrane frazy.

Przedstawicielka Google akcentuje także, iż dobra firma SEO w żadnym razie nie obieca spektakularnych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, niejednokrotnie dającą większe rezultaty dopiero po kilku miesiącach działań.