Krótko o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie Krakow - więcej szczegółów o tej usłudze znajdziesz tutaj

Znamy trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu istotne jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– miasto (przykładowo “gitarzysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Retkinia”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w stosunku do przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów mieszkających na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest stosowana również wtedy, gdy firma ma mały budżet na reklamę i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon

Następny typ pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords mocno się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Adidas Runfalcon białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– telefon Samsung Galaxy A40 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed jednorazowymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego piosenkarza, Dzień Matki lub Święto Pracy. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. Najczęściej należy rozpocząć je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony internetowej.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]