Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Potrzebujesz szczegółowych wiadomości o private blog network? Doskonale trafiłeś! Skieruj się na pbnmarket.pl.

Żeby konsument odnalazł twój biznes musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale też zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

Private blog network – kto wykorzystuje PBNy?

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są często stosowane jako element szerszej strategii marketingowej, co warto silnie zaakcentować, gdyż najlepsze rezultaty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które zostały wcześniej starannie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość utworzenia znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a później trzeba poświęcać niemało czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak korzystać z PBN? Zalecamy artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP

PBNy bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa i telefon bądź e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, profil w internetowym katalogu firm lub artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Następny ciekawy sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej użyteczność oryginalnego artykułu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne uwagi, rzetelne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych głównie z inwestycjami, medycyną i prawem, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO