Brakuje Ci witamin i soli mineralnych? Pij soki z buraków i kiszonej kapusty!

Zamów sok z kiszonej kapusty.

Artykuły fermentowane po latach zapomnienia znowu powróciły do naszego menu. Do kiszonych buraków i kapusty dołączają również inne, dotychczas mniej lubiane warzywa i owoce. Mówiąc o zdrowotnych atutach żywności poddanej fermentacji nie sposób pominąć również napojów takich jak kefir, kombucza albo wszelkiego typu soki i zakwasy z kwaszonych warzyw. Zwłaszcza te ostatnie są godne uwagi – pomagają w nieskomplikowany i szybki sposób wprowadzić do naszego ciała witaminy niezbędne dla jego poprawnego działania.

Sok z kiszonych buraków i kapusty – co w nich się znajduje?

Sok z kapusty kiszonej to napój zawierający dużo substancji mających korzystny wpływ na nasze zdrowie. Najważniejszym składnikiem są bez wątpienia bakterie kwasu mlekowego odpowiadające za fermentację. Sok z buraków, kapusty czy pozostałych kwaszonek to także skarbnica witamin. Godne uwagi jest przede wszystkim duże stężenie kwasu askorbinowego, czyli witaminy C – już filiżanka tych soków ma jej więcej niż pomidor. Soki z kiszonek warto również pić ze względu na zawartość witamin z grupy B, witaminy K i E oraz wysokie stężenie soli mineralnych.

Z jakiego powodu powinno się spożywać sok z kapusty kiszonej?

Sok z kiszonych buraków, ogórków i kapusty, z powodu zawartości bakterii kwasu mlekowego pozytywnie wpływa na nasz układ odpornościowy oraz pracę układu pokarmowego. Co więcej nagromadzenie witamin usprawnia funkcjonowanie układu nerwowego, zmniejszają symptomy depresji, szkorbutu i cukrzycy, jak również pomagają walczyć z przemęczeniem psychicznym i fizycznym. Po kwaszonki powinny oprócz tego sięgnąć osoby zmagające się ze schorzeniami układu pokarmowego, jak np. niestrawność czy wrzody żołądka. Działają one też osłonowo w czasie leczenia antybiotykami i pobudzają apetyt.

Kontakt:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669-997-776
E-mail: [email protected]