O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na webmasterów, którzy dopuszczają się łamania wytycznych sporządzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania swojej strony nie stosujesz nieuczciwych metod, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie odnotowują spadek w wynikach wyszukiwania. Zdarza się, że strony, które dopuściły się poważnych przewinień całkowicie znikają z ich wyników. Za drobne przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji albo niepozwoleniem na osiągnięcie najlepszych wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplikowanie treści. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów sieciowych.
Najskuteczniejszym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest pamiętanie o zasadach, wyznaczonych przez Google.