
Odnotowałeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Wszystkie czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Powyższe symptomy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Kiedy powinno się usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.